Här kan du läsa om det jag tycker, tänker, kan , vill, måste, hoppas, drömmer om och.... sist men inte minst....sånt som gör mig glad. Kanske det kan glädja dig med....

Hur som helst så är du VÄLKOMMEN !

tisdag 6 september 2011

Istället för influensa


Går du precis som jag i trygg förvissning om att influensatiderna fortfarande är avlägsna och att en och annan höstförkylning än så länge är det största hotet? Glöm det! För i väntan på originalet kan du alltid drabbas av en virusinfektion av influensatyp! Och den typen är ingen dålig imitatör kan jag lova...... Det är nu drygt en vecka sedan jag fick pallra mig hem från jobbet milt sagt skakande i feberfrossa och med värk i muskler och leder. Väl hemma bäddade jag snabbt ner mig som en omvänd prinsessan på ärten; istället för en hög med med madrasser och ejderdunsbolstrar under mig hade jag de på mig.....nja så pass var det kanske inte....men många täcken och filtar var det....Jag frös ändå.
Så förflöt 2½ dag mer eller mindre i feberdimma. Dag nummer tre bestämde sig viruset för att bjuda på lite omväxling i form av kraftigt illamående och kräkningar. Den fjärde dagen blev riktigt händelserik. Febern gick ner till fjuttiga 38,5. Sen kom de nya symptomen på löpande band: örvärk, väsande luftrör, hosta och till sist en spik i huvudet! Den spiken gjorde sig påmind varje gång hostattackerna satte till........
Nu är jag inne på sjukdag 9 och den andra helt utan feber.....det är en seg typ jag har att göra med....men inte nog med det, den är lömsk också. Just när man börjar känna att krafterna återkommer och man tror att man utgått med seger drämmer den till igen. Så i morse sved halsen och näsan rann.....så nu har väl den lille listige virustypen tagit hjälp av någon otäck bacillkompis också! Puh.....om det här förbaskade viruset har 10 symptom kan jag lova att jag har haft 11....minst!
Och jag som trodde att mina "batterier" var fulladdade av ny energi och antikroppar efter sommar och semester. Kan ju alltid hoppas att detta kit av diverse symptom är en paketvariant ("alltiett") så att jag nu avverkat höstens alla infektioner i ett svep. Jag sa hoppas....
Hur som helst är jag på bättringsvägen och nu går dagarna att fördriva på ett förhållandevis trevligt sätt med böcker, film och någon liten promenad. Återstå att se om det blir något jobbande den här veckan....

1 kommentar: