Här kan du läsa om det jag tycker, tänker, kan , vill, måste, hoppas, drömmer om och.... sist men inte minst....sånt som gör mig glad. Kanske det kan glädja dig med....

Hur som helst så är du VÄLKOMMEN !

fredag 22 juli 2011

Boktips igen.....


Under den sista veckan före semester brukar "verksamhetsansvarig" (eller "chefen" som vi säger, mest för att hon inte gillar det...) lägga en trave böcker i personalrummet. Sedan är det bara för oss andra att välja ett ex semesterlektyr.Bara och bara förresten.....för den som är ett praktexemplar av ambivalent våg är det inte så bara.......jag läser på baksidor, grunnar, jämför, läser igen. Till slut har jag blandat ihop allting och måste börja om från början...
Men i år stålsatte jag mig! Tog första bästa bok på vinst och förlust(läste bara pyttelite på baksidan....) Det visade sig vara en klockren lyckträff som jag bara måste rekommendera!
Om du inte har läst "En dag" av David Nicholls GÖR DET! Du kommer att lära känna Emma och Dexter, följa dem under 20 år. Emma och Dexter är som gjorda för varann utan att fatta det....det är roligt, sorgligt, romantiskt och kanske förutsägbart......jag vet inte än. Boken är inte slut och jag bara väntar på att få veta om de får varandra....Ändå vill jag inte veta. Tänk om de INTE får varann.....Dessutom kommer boken som film i höst....då vet jag ju hur den slutar.....
Men visst kommer jag att läsa ut boken, har svårt att lägga den ifrån mig. Och idag regnar det. Tur att det går precis lika bra att läsa i soffhörnet som i hängmattan! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar