Här kan du läsa om det jag tycker, tänker, kan , vill, måste, hoppas, drömmer om och.... sist men inte minst....sånt som gör mig glad. Kanske det kan glädja dig med....

Hur som helst så är du VÄLKOMMEN !

lördag 23 juli 2011

Från loppis till sambal oelek.....


Jag och mannen började dagen med loppisbesök och fyndade barstolar till köket! Frågan är bara hur jag som "loppisnörd" kan ha missat detta ställe (endast 1,2km hemifrån)?? Helt klart ett nytt
utflyktsmål :D
I övrigt bjöd dagen på växlande väder som gav mig tillfälle att närma mig slutet i boken, känner på mig att jag inte kommer att gilla det....
Till kvällen var det planerat grillspett vilket det växlande vädret försökte sätta P för. Men vi härdade ut och grillade våra spett, sen fick vädret utgå med vinst och vi åt maten inne vid köksbordet. Vilket inte var någon direkt förlust i trevligt sällskap med son nr2 och den förtillfället gästande lille dalmasen! Gemytlig stund med prat och skratt!
I sista stund kom vi på att vi saknade sås till det grillade så det fick bli en "man-tager-vad-man haver"-variant (som blev helt okej). Innehöll bl.a. turkisk yoghurt, avocado och sambal oelek. Sambal har jag för övrigt snöat in på just nu, har det i allt tänkbart; salsa, paj, köttfärssås osv.osv. Helt suveränt gott :D

Nu är klockan läggdags (eller "nu är det legalt" som käre pappsen säger....)
Natti, natti....dansa "sambal" med mig....la, la, la, laa.... ; )



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar