Här kan du läsa om det jag tycker, tänker, kan , vill, måste, hoppas, drömmer om och.... sist men inte minst....sånt som gör mig glad. Kanske det kan glädja dig med....

Hur som helst så är du VÄLKOMMEN !

lördag 15 december 2012

Vågar du??

Ernst Kirchsteiger intervjuas av lotta Bromé på radio P4. Denna omdiskuterade man......."älskad eller hatad"........vilket inte bekymrar honom nämnvärt. Han säger att det aldrig varit hans ambition att vara omtyckt av alla, att han alltid bara är den han är. Han berättar också om när familjen kom som invandrare till Sverige. De hann inte mer än flytta in så knackade en grannfamilj på. De hälsade den nya familjen välkommen och sa att de gärna berättade om "hur vi gör i Sverige". Kan man få en bättre start i ett nytt land?!
En sådan julklapp önskar jag att jag kunde ge alla de som kommer som invandrare till Sverige: att bli välkomnade, respekterade och omhändertagna. Våga ta steget och upptäck gemenskap och likheter. Jag lovar; DE FINNS!
                              I mina ögon är vi alla människor..................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar