Här kan du läsa om det jag tycker, tänker, kan , vill, måste, hoppas, drömmer om och.... sist men inte minst....sånt som gör mig glad. Kanske det kan glädja dig med....

Hur som helst så är du VÄLKOMMEN !

onsdag 10 juli 2013

En regnig dag kan bli den bästa

Regn. Jag startar dagen långsamt, såsom alla dagar borde börja. Stannar i sängen och läser ett par kapitel i boken, den har knappt släppt greppet om mig sedan sist. Sedan ett
yogapass. Frukost, kaffe och boken igen.

Så dags för en vals med dammsugaren. Med Filip Hammars sommarprat i öronen går det någorlunda som en dans. Jag för den ganska motsträviga kavaljeren över golven, provar lite olika danssteg men ger snart upp. Dammsugaren verkar vara lika intresserad av en svängom som min egen gubbe ;)

När "trökgörat" är avklarat placerar jag mig i skaparhörnan. Rattar in ett nytt sommarprogram och låter kreativiteten flöda.........hoppas jag. Tänkte att det skulle hinna bli en födelsedagspresent till på lördag, men att skapa på beställning är inte alltid fruktbart.......återstå att se....

Ute har regnet upphört och solen försöker sega sig igenom det grå. Min dag får fortsätta i långsam takt, säkert blir det boken igen. Jag skulle nog kunna läsa mig igenom semestern. Det passar liksom in lite överallt; i soffan en regning dag, i sängen en tröttsam dag, på stranden eller i hängmattan en solig dag osv. Jag får inte nog och förstår inte hur jag ska hinna läsa alla böcker jag har olästa..........

Vill man inte läsa kan man alltid lyssna på någon sommarpratare. Jag vill varmt rekommendera Filip Hammars prat. Det gjorde mig varm och glad. Ömsom skratt, ömsöm allvar som tårar mina ögon och gör mig hoppfull.

Har du också en regnig semesterdag? Låt den inte regna bort, låt den bli den bästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar