Här kan du läsa om det jag tycker, tänker, kan , vill, måste, hoppas, drömmer om och.... sist men inte minst....sånt som gör mig glad. Kanske det kan glädja dig med....

Hur som helst så är du VÄLKOMMEN !

söndag 14 juli 2013

Livets nycker

Fler än jag vet att saker och ting kan förändras både hastigt och mindre lustigt. Skratt byts mot tårar, glädje mot sorg. Och ibland kan man inte göra så mycket åt det hela mer än att  tålmodigt vänta på att stormen blåser över.  Bara titta på. Lyssna, kanke trösta. Kanske acceptera. Eller bara vara egostiskt nöjd med att vara i händelsernas utkant.......... Efter regn kommer ju solsken.

Alla våra nattgäster gav sig, mer eller mindre oväntat av idag. Mor och far till Dalarna, kusinen till Norge. Så kul att ha er här! Men mer finns att dryfta, så vi får ses snart igen. Någon blueskväll i Borlänge eller PUB-afton i Bergs bygdegård kanske.Eller vad sägs P-E? 

Hur som helst blev huset tomt och fyllt av saknad. Tog resten av familjen med mig och flydde tomheten någta timmar. Fyllde den med GOD grekisk mat och glada skratt (far och son i sitt esse).

Trött efter gårdagens festligheter lämnar jag strax soffan för sängen. Imorgon en ny dag, nya möjligheter och äventyr :)

Dagens visdomsord: "Avsluta när du har som roligast" eller "Lämna festen i rättan tid" (tolkningar överlämnas till ev. läsare allt efter önskemål eller egna behov......).

2 kommentarer:

  1. Men du har ju en fin blogg.:-)
    Rent, snyggt och tydligt. Lättläst...
    Jag länkar gärna till din blogg i min.

    SvaraRadera
  2. PUB-afton känns som en underbar idé och jag skall till Skövde vid ett lämpligt tillfälle under hösten. Hör av mig när och hör av dig när det blir PUB

    SvaraRadera